Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

I. Základné ustanovenie

  1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy spoločnosti House of Lara s. r. o., s miestom podnikania : Antolská 3936/6,Bratislava - mestská časť Petržalka 851 07, IČO: 55 909 914, zapísanou v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, pod číslom: 174378/B, DIČ: 2122142682 (ďalej tiež ako “Predávajúci¨) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktu ponúkaného Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo Všeobecné obchodné podmienky upravovať a to bez predchádzajúceho upozornenia. Na uplatnenú objednávku sa vzťahuje príslušná verzia Všeobecných obchodných podmienok ktorá je zverejnená na www.houseoflara.sk včase potvrdenia uplatnenej objednávky. (ADRESA MIESTA PODNIKANIA NESLÚŽI NA ZASIELANIE REKLAMÁCIÍ, tú nájdete nižšie pri informáciách o vrátení zásielok alebo v reklamačnom poriadku).
  2. Kontakt na Predávajúceho je: email: info@houseoflara.sk
  3. Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.houseoflara.sk (ďalej aj “Internetový obchod“).
  4. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho, a ktorej bolo doručené potvrdenie o prijatí objednávky zo strany Predávajúceho.
  5. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
  6. Produkty sú tovary, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené v Internetovom obchode Predávajúceho (ďalej tiež ako “Produkty“).
  7. Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva.
  1. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
  1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, je objednávka produktov realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v Internetovom obchode Predávajúceho. K akceptácii objednávky produktov zo strany Predávajúceho, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza na základe elektronického potvrdenia o akceptácii objednávky zo strany predávajúceho zaslaného po prijatí objednávky.
  2. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho.
  3. Kúpna zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením od nej.
  4. Kupujúcemu sú ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy oznámené, prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho, všetky vlastnosti produktu.

III. Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Kúpna cena produktov objednaných prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len „kúpna cena“ alebo „cena“), je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim. Uvedená cena je konečná (predávajúci  nie je platcom DPH) – s výnimkou ceny za prepravu produktu, ktorá bude účtovaná osobitne podľa čl. VII. a poplatkov za platbu podľa čl. IV.
  2. Základným platidlom je mena euro.
  3. Ku kúpnej cene podľa tohto článku budú účtované náklady na prepravu produktu podľa čl. VII týchto Všeobecných obchodných podmienok a náklady na platbu podľa čl. IV týchto Všeobecných obchodných podmienok.
  1. Spôsoby platby

Za produkty v Internetovom obchode Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi:

  • Bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány Go Pay - spoplatnené sumou 0 €
  • Bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány Go Pay - spoplatnené sumou 0 €
  • Dobierkou v hotovosti alebo platobnou kartou pri prevzatí produktu - spoplatnené sumou 2,19 €

 

2. Dodanie produktov

  1. Produkt je zo strany Predávajúceho expedovaný do štrnástich pracovných dní  odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy a Kupujúcemu je produkt doručený do sedemnástich pracovných dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy - to všetko v prípade, že si Kupujúci ako spôsob platby zvolil platbu na dobierku.
  2. V prípade, že si Kupujúci ako spôsob platby zvolil platbu prostredníctvom platobnej brány umiestnenej v internetovom obchode, je takýto produkt zo strany Predávajúceho expedovaný do siedmich pracovných dní odo dňa pripísania kúpnej ceny na účet Predávajúceho a produkt je doručený kupujúcemu do desiatich pracovných dní odo dňa pripísania kúpnej ceny na účet Predávajúceho.
  3. Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite. Tovar sa dodáva bez daňového dokladu. Daňový doklad bude kupujúcemu automaticky zaslaný elektronicky po spracovaní jeho objednávky na emailovú adresu, ktorú zadal pri vytvorení objednávky,
  4. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim. Ak Kupujúci neuvedie osobitnú adresu na dodanie produktu, je touto adresou adresa bydliska Kupujúceho.
  5. Dodanie produktu predávajúci uskutoční niektorým zo spôsobov podľa článku VII týchto VOP, a to v závislosti od voľby Kupujúceho.
  6. Dodanie produktu je uskutočnené jeho odovzdaním Kupujúcemu (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).
  7. Kupujúci je povinný produkt prevziať a poskytnúť súčinnosť potrebnú na doručenie produktu.

3. Prevzatie produktu

  1. Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.
  2. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na Kupujúceho momentom prevzatia produktu.
  3. Kupujúci má právo neprevziať dodaný produkt, pokiaľ je dodaný produkt iného typu alebo v prípadoch:
    1. dodania veci, ktorá je v rozpore s uzavretou zmluvou (inej alebo poškodenej veci),
    2. dodania veci v poškodenom obale 

Kupujúci je povinný Predávajúcemu uhradiť kúpnu cenu za produkt riadne a včas.

Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať a skontrolovať neporušenosť obalov v kt. je tovar prepravovaný.

V prípade, že Kupujúci nepreberie dobierkový tovar je povinný náklady na dopravu Predávajúcemu uhradiť. Predávajúci pošle kupujúcemu informácie k platbe.

Pri nedodržaní týchto podmienok a zásad korektného správania si Predávajúci vyhradzuje právo do búducna neuskutočniť kúpno-predajný vzťah . Predávajúci si vyhradzuje právo žiadať kupujúceho o platbu vopred na účet predávajúceho pri každej objednávke.

4. Neprevzatie balíka zo strany Kupujúceho

V prípade neprevzatia balíka bez informovania Predávajúceho Kupujúcim vopred prostredníctvom e-mailu na info@houseoflara.sk  pred odoslaním balíka ku Kupujúcemu, si Predávajúci vyhradzuje právo na uplatnenie škody nasledovne:

1. vo výške 6,20 eur - ak sa balík doručoval na územie Slovenskej republiky

2. vo výške 8,20 eur  - ak sa balík doručoval na územie Českej republiky

V cene sú zahrnuté nasledovné:

-  baliaci materiál použitý pri balení a odoslaní balíka

- ušlý zisk z neprevzatého balíka

- pracovná sila

- prepravné náklady

-  a iné náklady spojené so spracovaním takéhoto balíka po doručení späť smerom k Predávajúcemu

Ak bol takýto neprevzatý balík (platba za objednávku) uhradený vopred na účet Predávajúceho, Predávajúci je oprávnený pri vrátení platby za neprevzatý tovar odrátať pri takomto vrátení pohľadávky Kupujúcemu, pohľadávku ktorá vznikla na základe vyššie pomenovaného za uplatnenie škody v súlade s obchodnými podmienkami.

VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu

  1. Prepravné náklady Predávajúceho nie sú zahrnuté v cene produktu. Tieto budú vyčíslené a oznámené Kupujúcemu pred uzatvorením zmluvy a Kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
  2. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov v rámci Slovenskej republiky:
  • Cena za doručenie prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s.r.o. (Zásielkovňa) na odberné miesto určené Kupujúcim – 2,99 € s DPH v rámci Slovenskej republiky
  • Cena za doručenie prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s.r.o. (Zásielkovňa) na adresu zadanú kupujúcim – 4,20 € s DPH v rámci Slovenskej republiky
  • Cena za doručenie prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s.r.o. (Zásielkovňa) na odberné miesto určené Kupujúcim – 5,40 € s DPH v rámci Českej republiky
  • Pri nákupe tovaru nad sumu 100 € (t.j. konečná suma za celú objednávku po odpočítaní všetkých zliav) nebude doprava účtovaná v rámci celej SR a ČR

 3. Spôsob dopravy si zvolí Kupujúci sám a to v rámci vypĺňania objednávky, pričom mu zároveň bude oznámená cena dopravy. Kupujúcemu je tak ešte pred odoslaním objednávky a pred uzatvorením kúpnej zmluvy známy spôsob doručenia, ako aj cena za doručenie, ktorú bude povinný zaplatiť.

VIII. Odstúpenie kupujúceho od zmluvy bez uvedenia dôvodu

  1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia produktu. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať produkt späť na adresu Predávajúceho uvedenú v reklamačnom poriadku, a to Simona Hulmanová, Gaštanová 453/10, Kalinkovo 90043, kontakt na doručenie zásielky +421940 348 737.
  3. Odstúpenie od zmluvy možno u predávajúceho uplatniť cez reklamačný formulár ktorý je uvedený na webovej stránke Predávajúceho.
  4. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty produktu, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty produktu v prípade, ak nebol predávajúcim informovaný o možnosti odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie. Ak hodnota produktu bola znížená v dôsledku zaobchádzania s produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu (napr. produkt bude poškodený), spotrebiteľ zodpovedá Predávajúcemu za takto vzniknutú škodu. Za zaobchádzanie s produktom nad rámec zistenia vlastností a funkčnosti produktu bude považované najmä použitie produktu vo väčšej miere, než aká je potrebná na zistenie povahy, charakteristík a funkčnosti produktu. Za zníženie hodnoty produktu budú rovnako považované predovšetkým opodstatnené výdavky na uvedenie výrobku do predošlého stavu.
  5. Je potrebné použiť formulár na odstúpenie od zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný k vyplneniu a nahliadnutiu v internetovom obchode Predávajúceho na tomto linku: Reklamačný formulár - HouseOfLara.sk
  6. Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z. z., znáša náklady na vrátenie produktu predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie produktu, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám.
  7. Predávajúci vráti spotrebiteľovi zaplatené plnenie za produkt, a to do 14 dní odo dňa doručenia produktu predávajúcemu. Uvedené sa netýka nákladov na vrátenie tovaru, ktoré znáša spotrebiteľ sám za podmienok uvedených v bode 6 tohto článku.
  8. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
  9. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od zmluvy ako dobierka nebudú z našej strany prevzaté, ani zásielky ktoré budú poslané ako balík na poštu (ale len balík na adresu). Taktiež zásielky odoslané na adresu miesta podnikania (Antolská 6, 85107 Bratislava) nebudú prevzaté a budú vrátené odosielateľovi.
  10. Predávajúci informuje spotrebiteľa, že v zmysle § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., nie je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak:
  • je predmetom zmluvy predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • je predmetom zmluvy predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • je predmetom zmluvy predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.

 

  1. Alternatívne riešenie sporov
  1. V prípade, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  1. Záverečné ustanovenia
  1. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
  2. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  3. Neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok je Reklamačný poriadok, ktorý je uverejnený v Internetovom obchode Predávajúceho.
  4. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením v Internetovom obchode Predávajúceho dňa 1.8.2024.